Aktuellt

Logga CFT grönNyheter

Arbetet med Compassion rullar vidare. Under våren kommer vårt primära fokus ligga på att utbilda och handleda fler behandlare så att fler i landet kan få tillgång till Compassionfokuserad terapi. Under våren kommer de första kursdeltagarna från vår 1-åriga profressionskurs bli klara. Till hösten startar vi upp omgång två av kursen.

Kurser

Till hösten kör vi ytterligare en av våra populära intensivkurser i självmedkänsla. I Intensivkursen får du lära dig grunderna i Compassion Mind training och hur du utvecklar självmedkänsla. Platserna börjat fyllas på redan nu så ta chansen och anmäl dig till kurserna redan nu! 

Är du nyfiken på Compassionate Mind Training och Compassion Focused Therapy? Vi håller kontinuerligt inspirationsföreläsning för nyfikna i Malmö. Anmäl dig via mejl.

Är Compassion Mind Training något för Dig?

Har du låg självkänsla eller lågt självförtroende? Ställer du höga krav på dig själv, får prestationsångest eller lätt blir kritisk mot dig själv? Eller känner du dig stressad och har svårt att få livspusslet att gå ihop? Har du ofta skuldkänslor och känner att du inte räcker till? Har det blivit svårt att se det positiva i vardagen? Kanske uppfattas du av andra som känslig eller med ett humör som svänger.

Då är Compassion Mind Training något för dig!

Att arbeta med medkänsla eller “compassion” är ett nytt förhållningssätt till psykisk ohälsa. När vi känner oss lugna och trygga ökar vår förmåga att genomföra förändringar i våra liv. När vi känner trygghet får vi tillgång till hjärnans fulla kapacitet, vilket skapar goda förutsättningar för långsiktig förändring. Medkänslan är ett förhållningssätt för att träna hjärnan i trygghet och lugn för att skapa långsiktigt välmående. Minska upplevelser av misslyckande, skam, skuld och självkritik. Stärk din självmedkänsla med hjälp av Compassion Mind Training. Ge dig själv möjligheten att lösa upp de knutar som hindrar dig från att leva ditt liv i harmoni med dig själv. Läs mer 

Våra deltagare beskriver kursen som “positiv och inspirerande” med en balans mellan teori och praktik. Erfarenheterna och verktygen från har märkts i vardagen genom en minskad stress och en ökad förmåga att vara snäll mot sig själv. Klimatet i våra små grupper har upplevts som varmt, öppet och tillåtande.

google-site-verification: google3743c44e941510